蒼風閑語

ll_bluewind_llのひねもすのたりのたり

ア・ソング・フォー・ユー

クリスマス・イヴです。あれこれ考えたのですけれども、今年はこの曲を皆様に。

'A Song For You'

 

 "I've been so many places in my life and time

 I've sung a lot of songs I've made some bad rhyme

 I've acted out my love in stages

 With ten thousand people watching

 But we're alone now and I'm singing this song for you"

"I know your image of me is what I hope to be

  I've treated you unkindly but darlin' can't you see

 There's no one more important to me

 Darlin' can't you please see through me

 Cause we're alone now and I'm singing this song for you"

"You taught me precious secrets of the truth withholding nothing

  You came out in front and I was hiding

 But now I'm so much better and if my words don't come together

 Listen to the melody cause my love is in there hiding"

"I love you in a place where there's no space or time

  I love you for in my life you are a friend of mine

 And when my life is over remember when we were together

 We were alone and I was singing this song for you

 We were alone and I was singing this song for you"

 

 (Music&Lyrics Written by Leon Russell)

今まで ずいぶんと色々な場所へ行き/たくさんの曲を歌って 下手な歌詞も書いたわ/1万人の観衆が見守るステージで/愛を演じたりもしたけれど/でも今は二人だけ そして私はこの歌をあなたのために歌う/あなたが抱くイメージのような私に/自分でもなりたいと思っているのよ/つれなくしたこともあったけど/でもダーリン、分かってくれないかしら/私には あなたが一番大切な人/お願いだから この気持を分かって/だって今は二人だけ そして私はこの歌を/あなたのために歌う/あなたは大切な秘密を/何も包み隠すことのない真実を教えてくれた/あなたが目の前に現れても/私は隠れていたけれど/今の私はずっと良くなったわ/それでも私の言葉が解せないのなら/じっくりとメロディを聴いて/私の愛はそこに隠れているから/あなたを愛しているわ 時間も空間もない場所で/あなたを一生愛するわ あなたは私の友達ですもの/そして私の人生が終わっても/こうして二人だけでいたことを忘れないでね/二人だけの時 私はこの歌を/あなたのために歌っていたことを (対訳:小倉ゆう子)


YouTube: The Carpenters A Song For You